نوشته شده توسط : سیمین

25 مرکز خرید جدید در ابوظبی  14 04 2013

 

شهرداری ابوظبی از برنامه ریزی ساخت 25 مرکز خرید برای رفاه حال بيشتر مسافران تور دبی  در مناطق مختلف مسکونی پایتخت خبر داد.
به گفته این سازمان تمامی مراکز خرید شامل رستوران ها، کافی شاپ ها، سوپر مارکت و خدمات دولتی می باشند.
منبع:خلیج تایمز

جمع آوری 1/2 میلیون گالن آب باران در امارات عربی متحده  14 04 2013
به گزارش منتشر شده توسط وزارت آب و محیط زیست  به دنبال بارندگی و رگبار بهاری روزهای شنبه و یکشنبه در امارات، 1/2 میلیون گالن آب باران در مخازن امارات عربی متحده جمع گردید.
این گزارش همچنین حاکی از این بود که متوسط بارش باران های سنگین در مناطق کوهستانی داخلی کشور متمرکز بوده است و رگبار در نقاط مختلف ابوظبی، به خصوص Al Shwayyib و Sweihan گزارش شده بود.
در راس الخیمه، بارش در مناطق شمالی Shaam و  Al Beeah و مناطق جنوبی  Al Ghail و Al Aaim گزارش شد.
منبع:خلیج تایمز 
اولین لوکوموتیو امارات عربی متحده سال جاری راه اندازی خواهد شد  14 04 2013
راه آهن اتحاد- توسعه دهنده و اپراتور شبکه راه آهن ملی امارات عربی متحده -  از ورود دو دستگاه اول از هفت لوکوموتیوکه از بندر Mussafah به امارات عربی متحده حمل می شود خبر داد. این دو لوکوموتیو در حالی وارد امارات شدند که  ساخت مرحله اول پروژه راه آهن برای رفاه حال بيشتر مسافران تور دبی  به خوبی در جریان است.
منبع:امارت247


:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

پايان دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 دركيش

 

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 كه با حضور26 كشور خارجي از 14 آذر دركيش آغاز شده بود امروز 18 آذر پايان يافت.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 كه با حضور نمایندگانی از 26 کشور استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، ترکیه، اتریش، کره جنوبی، امارات و قطر از جمعه 14 آذردر مركز همايش هاي بين المللي کیش آغاز شده بود ظهر امروز سه شنبه 18 آذر به كار خود پايان داد.

در این کنگره  كه برخي از مسافران تور کیش نيز در آن شركت داشتند آخرین و جدید‌ترین موضوعات علمی درهمه جنبه‌ها و تخصص‌های اورولوژی از جمله سرطان‌های دستگاه‌های اداری، اورولوژی اطفال، بی‌اختیاری ادراری،ناتوانی جنسی در مردان و بیماری‌ها و جراحی‌های ترمیمی اورولوژی در زمینه پیوندکلیه در سطح علمی بسیار بالایی توسط برترين پزشكان ومتخصصان دنيا ارائه شد.

همچنين دردوازدهمين كنگره اورولوژي آسيا 180سخنران به ايراد سخن پرداختند كه  ۵۰ سخنران از کشورهای غربی از جمله آمریکا، کانادا وكشورهاي  اروپايي ، ۵۰ سخنران از کشورهای آسیایی و 80 سخنران از جمهوری اسلامی ایران بودند.

همچنين ارسال بیش از 6۰۰ مقاله از سراسر جهان به دبيرخانه  كنگره وپخش جراحی‌های زنده توسط جراحان ایرانی و خارجی از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

این جراحی‌ها شامل جراحی‌های ترمیمی اورولوژی و نیزجراحی‌های مربوط به ناتوانی جنسی بود که به صورت زنده در بیمارستان‌های لبافی‌نژاد و خاتم‌الانبیاء تهران انجام شد و با پخش همزمان در کیش شرکت کنندگان به بحث وتبادل نظر پرداختند.

به گفته مسئولان انجمن آسیایی اورولوژی ، توانمندی‌های جراحان ایرانی، برنامه ریزی‌های علمی کنگره ، سخنرانی‌ها و ارائه موضوعات و برنامه‌های علمی بسیارقوی دردوازدهمين كنگره آسيايي اورولوژي ، دربين کنگره‌های آسیایی بی سابقه بوده است.

همچنين در اين كنگره كه برخي از مسافران تور کیش نيز در آن شركت داشتند علاوه بر اين كه توانمندي‌هاي جراحان اورولوژي داخل كشور به نمايش گذاشته شد، توانمندي‌هاي علمي اورولوژيست‌هاي موفق ايراني خارج از كشور در كشورهاي آمريكا، سوئد، نروژ، انگليس و ايتاليا نيز به نمايش گذاشته شد که مربوط به دکتر دانشمند از آمریکا، دکتر حسینی از سوئد، دکتر زارع از نروژ، دکتر جوان از اتریش، دکتر صدیق و همکارانشان از ایتالیا و دکتر شمس الدینی از قطر بود.

انتقال پرچم كنگره به چين به عنوان ميزبان بعدي واهداي نشان رياست انجمن اورولوژي آسيا به دكتر حسيني از ديگر برنامه هاي دوازدهمين  كنگره آسيايي اورولوژي بود.

در این کنگره برنامه های مشترک علمی با همکاری انجمن اورولوژی آسیا و بزرگترین انجمن های اورولوژی دنیا مانند انجمن اورولوژی اروپا، انجمن اورولوژی آمریکا، انجمن بین المللی اورولوژی، انجمن بین المللی بی اختیاری و انجمن بین المللی اروپایی آندرولوژی برگزار و باعث متمایز شدن این کنگره از کنگره های قبلی شد.



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: پايان دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 دركيش ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

«شهر پایدار» هزینه شارژ و یا قبض آب و برق نخواهد داشت 

 

احتمالاپیشرفته ترین مکان در دبی «شهر پایدار» خواهد بود مکانی که صاحبان ملک در آنجا نیازی به پرداخت هزینه ای بابت هزینه شارژ و یا قبض های هر ماهه آب و برق نخواهند داشت.
نه به این علت که این پروژه 1 میلیارد درهمی از انرژی خورشیدی و یا آب های تصفیه شده بازیافتی استفاده می کند، بلکه به این دلیل که صاحبان ملک می توانند به راحتی الکتریسیته را با بخشی از مالکیت خود در راه تجاری این پروژه به دیوا بفروشند و در نتیجه پول کافی برای صورتحساب های ماهیانه خود داشته باشند. اين كار باعث رونق هرچه بيشتر ورود مسافران تور دبی نيز خواهد شد. 
به گفته Faris Saeed، رییس سازنده الماس به امارات 247، از آنجایی که پانل های خورشیدی در تمامی خانه های این پروژه وجود دارد، صاحبان ملک در این منطقه قادر به تولید برق به اندازه کافی برای فروش به سازمان آب و برق خواهند بود. علاوه بر این آنان با بخشی از مالکیت خود در مرکز تجاری می توانند سودی از سهم خود دریافت نمایند. کار در پروژه «شهر پایدار» درماه جولای با ساخت اولین 100 تا 500 ویلا و خانه آغاز خواهد شد و تا پایان سال 2014 به صاحبان تحویل خواهد گردید. این در حالی است که تکمیل پروژه تا نیمه سال 2015 به طول خواهد انجامید.


:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: «شهر پایدار» هزینه شارژ و یا قبض آب و برق نخواهد داشت ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

دو رویداد بزرگ گردشگری به میزبانی کیش برگزار می شود


 

تور كيش هتل داريوش

 

همزمان با هشتمین نمایشگاه گردشگری، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های گردشگری کشور اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با آخرين ماه سال وآماده شدن مردم وطبيعت كشورمان براي تحول ونوشدن، یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های گردشگری کشور از یکم اسفند با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای خانواده‌ها و مسافران تور كيش  درجزيره كيش آغاز می‌شود.

جشن گردشگري كيش با هدف ايجاد جاذبه هاي جديد تفريحي وگردشگري   وبرگزاري برنامه هايي كه تاكنون در حوزه گردشگري كشور اجرا نشده سعي دررونق صنعت گردشگري جزيره كيش و افزايش حضور مسافران تور كيش كشوردارد.

دراين راستا درجشن گردشگري كيش سه کوچه راه ملل، برند و اقوام برای اولین بار درکشور در نوار سیاحتی کیش ايجاد می‌شود تا گردشگران با توجه به سلايق وعلايق خود از مزاياي اين جشن بهره مند شوند.

اجرای تئاترهای خیابانی، تئاترهای عروسکی، نمایش دلقک‌ها، کارناوال برندینگ و جشن اسفندگان از بخش‌های دیگر جشن گردشگری جزيره کیش است كه تا ۸ اسفند ادامه دارد.

همچنين با هدف ايجاد تعامل بين فعالان گردشگري داخلي وخارجي، معرفي جاذبه ها وظرفيت هاي گردشگري جزيره كيش وديگر شهرهاي كشورمان ، ارائه آخرين دستاوردهاي كشورهاي مختلف درصنعت گردشگري ، بهره گيري از تجارب كشورهاي موفق دراين صنعت ، تبادل اطلاعات وبهره گيري از روش هاي نوين وكارآمد درمعرفي پتانسيل ها وراهكارهاي افزايش جذب توريست  مسافران تور كيش ، نمایشگاه بین المللی گردشگری ۵ تا ۸ اسفند به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: دو رویداد بزرگ گردشگری به میزبانی کیش برگزار می شود ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

هتل گراند خلیج استانبول

این هتل 4 ستاره در بهترین منطقه استانبول و نزدیک میدان تقسیم واقع شده اسنت هتل تا فرودگاه 15 کیلومتر فاصله دارد.هتل گراند خلیج استانبول دارای 177 اتاق و هفت سوئیت است.اتاق های هتل دارای امکاناتی از قبیل سیستم تهویه ،حمام مدرن،تلویزیون،تلفن و صندوق امانات است.همچنین برای رفاه حال بيشتر مسافران تور استانبول هتل دارای استخر،حمام ترکی،سونا و جکوزی و زمینهای ورزشی مانند پینگ پونگ ،بیلو سالن زیبایی می باشد. رستوران بین المللی هتل انواع غذاها را سرو میکند

 

هتل گراند خلیج استانبول

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل گراند خلیج استانبول,هتل های استانبول,بهترین هتل های استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

هتل سمینال استانبول

این هتل 4 ستاره تا میدان تقسیم فقط سی متر فاصله دارد بالکن اتاق رو به چشم انداز زیبای پل بوغاز و پانومارو است هتل سمینال استانبول یک استخر سرپوشیده بزرگ دارد.همه اتاقها تزیین شده با مبلمان های چوبی هستند همچنین اتاق های هتل مجهز به اینترنت وای فای،حمام خصوصی و تلویزیون ال سی دی است.رستوران هتل انواع غذاهای بین المللی و ترکیه ای را ارئه میدهد.رستورانها ،کافه ها و مغازه ها در خیابان استقلال و نزدیک به هتل هستند.هتل تا مرکز تاریخی استانبول 4 کیلومتر نیز فاصله دارد.مسافران تور استانبول میتوانند از ماساژدرمانی و سالن ورزشی این هتل استفاده کنند.

 

 

هتل سمینال استانبول

هتل سمینال استانبول

هتل سمینال استانبول

هتل سمینال استانبول

 

هتل هاي مشابه در استانبول:

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل سمینال استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین
 
 
مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پردیس بین الملل شعبه جزیره کیش

 

 

به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع ) ، مراسم با حضور دکتر حسن زاده معاونت محترم آموزشی، کارکنان و دانشجویان 16آذر در سالن اجتماعات دانشگاه برگزارشد.

دراين مراسم با همكاري معاونت فرهنگي واجتماعي سازمان، 430 نفر از دانشجويان دانشگاههاي پرديس بين الملل كيش صنعتي شريف، علمي كاربردي ،پرديس بين الملل كيش دانشگاه تهران ، پيام نور ، ودانشگاه آزاد كيش حضورداشتند.

دانشجویان و مسافران تور کیش دراین مراسم برنامه های متنوع ای از جمله سخنرانی ، مسابقه مشاعره ، مسابقه عکس ، پخش کلیپ های محرم با صدای حامدزمانی/سخنان مقام معظم رهبری ورئیس جمهوردرباره دانشجویان  ، اجرای موسیقی سنتی ، انتخاب دانشجوی نمونه هر کلاس و برپایی بازارچه خیریه اجراکردند.

در پایان با اهدای جوایزی از دانشجویان برتر علمی و نمونه هر رشته و کلاس برنده در برگزاری مسابقات قدردانی شد .  

دكتر رضواني معاون فرهنگي واجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش ضمن تبريك 16 آذر روز دانشجو به همه دانشجويان وپويندگان راه دانش درجزيره كيش از برگزاري اردوهاي تفريحي به هندورابي براي دانشجويان خبرداد.

محمد حسين رجبي دواني كارشناس تاريخ اسلام نيز درباره جايگاه ارزشمند دانشجويان ونقش سازنده آنها دررشد وتوسعه كشور درخصوص تاثير اسلام درتعالي روح علم ورشد دانش جويي دربين جوانان سخنراني كرد.

دراین مراسم به شش دانشجو کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اهدا شد.

 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پردیس بین الملل شعبه جزیره کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

پیست اسکی سرپوشیده دبی

 پیست اسکی سرپوشیده دبی

این پیست اسکی  در سال دو هزار و پنج تاسیس گردید .سومین پیست سرپوشیده  در دنیا می باشد و گنجایش هزار و پانصد نفر را دارد و ارتفاع دامنه این پیست هشتاد و پنج متر است.هوای این پیست سرد و برفی است که همه به ويژه مسافران تور دبی  میتوانند برف بازی و ورزش کنند در داخل این پیست یک پارک برفی داخل سالن که به اندازه ی سی هزار متر مربع است قرار دارد.در این پارک امکاناتی مانند لوازم مجهز اسکی،لباس اسکی،چوبدستی،چوب اسکی،کلاه ایمنی،کفش اسکی ،رستوران و کافه رستوران که انواع غذاهای بین المللی ،ن.شیدنی و فست فود را به مسافران تور دبی ارائه میکنند.همچنین در وسط شیب اسکی پذیرایی وجود دارد.در این پیست آموزش اسکی و اسنو برد وجود دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: پیست اسکی سرپوشیده دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

پارک مشرف دبی

پارک مشرف یکی از پارک‌های دبی و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی برای مسافران تور دبی است. «پارک مشرف» با وسعت بیش از ۱۲۴ هکتار مساحت، بزرگترین پارک دبی می‌باشد ودر جاده الخوانیج در ۹ کیلومتری فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد. این پارک کمی خارج از شهر قرار دارد اما به دلیل امکانات و وسعت زیاد آن محبوب خانواده‌ها و مسافران تور دبی می‌باشد. در این پارک درختان صحرایی مانند: مانند: کُور، کُنار، کِرت، سمر ، گز، سَلَم به وفرت وجود دارد. بازدیدکنندگان با پرداخت ۱۰ درهم می‌توانید با اتومبیل وارد پارک شوند.

 

پارک مشرف دبی

پارک مشرف دبی

پارک مشرف دبی

از بخش‌های جالب این پارک می‌توان به خانه‌های مینیاتوری ساخته شده متعلق به ملل مختلف جهان اشاره نمود.

پارک مشرف دبی

 یک ترن نیز گردشگران و مسافران  تور دبی  را بعد از ظهرها دور تا دور پارک می‌گرداند. شتر سواری، اسب سواری و بازی در محوطهٔ ویژه بازی بچه‌ها از دیگر سرگرمی‌های این پارک است. استخرهای شنا نیز ویژه آقایان و بانوان موجود است. دوچرخه و اسکیت سواری ممنوع می‌باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: پارک مشرف دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

محله بستکیه در دبی

بَستَکیه نام محله‌ای بسیار قدیمی و تاریخی دبی و یکی از نقاط دیدنی امارات برای بازديد مسافران تور دبی است. بنای این محله توسط بستکی‌های مهاجر از شهرستان بستک استان هرمزگان از سال ۱۸۹۰ م به بعد صورت گرفته‌است. «محلهٔ قدیمی بستکیه» در مجاور موزه دبی  در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه‌هایی با معماری قدیمی، کوچه‌های باریک و بادگیرهای مرتفع، نشان از نوع زندگی مردم در دبی قدیم دارند. این بادگیرها فقط جنبه تزئینی برای مسافران تور دبی نداشته‌اند. از آنها برای خنک کردن منازل استفاده می‌شده‌است. حکومت دبی اکنون در حال مرمت این محله می‌باشد تا از آن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده نماید.وسعت این محله در حدود ۳۸۰۰۰ هزار متر مربع می‌باشد و دارای  ۵۲ خانه مسکونی قدیمی می‌باشد و این خانه‌ها باسبک خاصی ساخته شده اند.

 

 

محله بستکیه در دبی

نمایی از بستکیه

محله بستکیه در دبی

نمایی از بستکیه در شب

محله بستکيه که در طول سالها به يکی از نمادهای امارت دبی تبديل شده، از قديمی ترين محله های آن هم هست. بادگيرهای بلند پنجاه خانه محله بستکيه در کنار خور، امروز يکی از نمادهای گردشگری دبی و معماری ويژه آن، الگويی برای ساير پروژه های بزرگ دبی چون «مدينه جميرا» است.

قسمتی از خانه های بستکیه

 



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: محله بستکیه در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

دهکده غوص در دبی

دهکده غوص یکی از مکان های تاریخی و دیدنی و جاذبهٔ گردشگری برای مسافران تور دبی است که سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران از مناطق داخل و خارج امارات از آن دیدن می کنند.

دهکده غوص در سمت مشرق دهکده میراثی ودر نزدیکی دهانهٔ خور در منطقهٔ شندغه واقع شده‌است. در نزدیکی خانه شیخ سعیدآل مکتوم یک آبادی قدیمی قرار دارد که بصورت زنده روش‌ها و فرهنگ زندگی مردمان قدیم در امارات را به تصویر می‌کشد. مردمانی که با ماهیگیری و یا از راه غواصی و استخراج مروارید از اعماق آب دریا امرار معاش می‌کرده‌اند. افراد حاضر در این آبادی مانند یک کتاب مصور، زندگی مردم این خطه را در دوران نه چندان دور را در معرض تماشای مسافران تور دبی قرار می‌دهند. حکومت دبی در حال توسعه این آبادی بعنوان یک منطقهٔ فرهنگی وتاریخی می‌باشد.

در کنار این آبادی و در کنار خور دبی تعدای فروشگاه عرضه کننده صنایع دستی و تعدادی کافی تریا نیز قرار دارند. بازدید از این آبادی تاریخی و قدم زدن در کنار خور دبی و صرف چای یا قهوه در این مکان را به علاقه مندان به سنت‌های قدیم دبی توصیه می‌شود.

 

دهکده غوص در دبی

 

دهکده غوص 

دهکده غوص در دبی

دهکده غوص

سایر ديدنيهاي دبی:



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: دهکده غوص در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

جشن بزرگ عیدسعید غدیرخم در استانبول برگزار شد

 

 تور استانبول هتل دیاموند سیتی

به مناسبت فرا رسیدن عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) ، مراسم جشن باشکوهي با حضور بیش از 500 نفراز هموطنان مقيم استانبول  و مسافران تور استانبول ، شيعيان استانبول ، همکاران سرکنسولگری ،دانشجویان ،مسئولین و کارکنان نهادهای دولتی مستقر در این شهر به همراه خانواده هایشان در سالن اجتماعات مرکز آموزشهای عمومی شهرداری استانبول برگزار گردید. در اين مراسم ،پس از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران ، آقای مرتضایی فر سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول به تشریح جایگاه و منزلت عید سعید غدیرخم از دیدگاه رسول اکرم (ص) و احادیت و روایات پرداخت و همچنین حجت الاسلام فریدعصر امام جماعت مسجد ایرانیان والده خان این روز را یکی از مهمترین روزهای تاریخ اسلام و اصلی ترین عید مسلمانان شمرد. اجرای سرود از سوی دانش آموزان مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در مدح امیرالمؤمنین (علیه السلام)، مولودی خوانی و قرائت اشعار در وصف حضرت علی (ع) ، اجرای برنامه ها و مسابقات شاد توسط آقای شهرام لاسمی در نقش قلقلی و گروه وی ، اجرای نوازندگی و خوانندگی دلنشین از سوی گروه موسیقی سنتی هم آوا و اهداء جوایزی به برندگان از جمله برنامه های ویژه این مراسم بودند. در پايان مراسم مذکور از حضار پذيرائي به عمل آمد .

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: جشن بزرگ عیدسعید غدیرخم در استانبول برگزار شد ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

هتل بیربی استانبول

هتل بیربی استانبول

هتل 3 ستاره بیربی استانبول در منطقه شهزاده باشی بنا شده است. این هتل در مجموع از 32 اتاق و 70 تختخواب تشکیل شده است. در 15 کیلومتری این هتل فرودگاه آتاتورک واقع شده است. میدان تقسیم استانبول 4 کیلومتر با این هتل فاصله دارد. بازار بزرگ استانبول در فاصله 5 دقیقه ای از این هتل قرار گرفته است. فاصله اماکن تاریخی کاخ توپکاپی 15 دقیقه، موزه سانتا صوفیا 12 دقیقه، مسجد سلطان احمد 13 دقیقه می باشد.

 

امکانات هتل بیربی استانبول:

پذیرش شبانه روزی، تهویه، گرمایش، بار، مینی بار، تلویزیون، تلفن، حمام و...

 

 

هتل بیربی استانبول


 

رستوران هتل بیربی استانبول


 

لابی هتل بیربی استانبول


 

هتل بیربی استانبول


 

اتاق هتل بیربی استانبول

 

سایر هتل های استانبول:



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل بیربی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

دیدار سرکنسول ایران و شهردار منطقه مال تپه استانبول

 

 

علی قلیچ " شهردار شهرداری منطقه مال تپه استانبول روز پنجشنبه 8 آبانماه 93  با  ˈمحسن مرتضایی فرˈسرکنسول ایران در استانبول دیدار کرد. در این دیدار ،راهکارهای  توسعه و تقویت همکاری ها و امضاء پروتکل خواهرخواندگی بین شهرداری مال تپه استانبول با شهرداری شهرستان نور در استان مازندران با اهتمام سرکنسولگری  بررسی شد.

مرتضایی فر در این دیدار، اراده جدی مقامات دو کشور به توسعه همه جانبه مناسبات را پشتوانه قوی در همه زمینه ها از جمله همکاری های مشترک ارتقا كيفي تور استانبول و بالعكس شهرداری های دو کشور شمرد و همکاریهای نزدیکتر سرکنسولگری و شهرداری مال تپه استانبول را برای تحقق زمینه های توسعه همکاریهای همه جانبه  شهرداریهای منطقه مال تپه استانبول و شهرستان نور در استان مازندران ضروری توضیف کرد.

مرتضایی فر همچنین مرزهای دو کشور را مرزهای صلح و دوستی و پیوند مردم دو کشور را عمیق و ریشه دار خواند و اقدام شهرداری مال تپه به معرفی بانو و مادر ایرانی خانم سامره علی نژاد به عنوان مادر سال و اهداء جایزه فرهنگی مادر سال را به ایشان اقدامی منحصربفرد  شمرد و ضمن استقبال از  درخواست شهرداری مال تپه مبنی بر خواهرخواندگی با شهرداری شهرستان نور ، برای تحقق اهداف و برنامه و امضاء نهائی پروتکل خواهرخواندگی  قول همکاری داد.

علی قلیچ شهردار منطقه مال تپه  با اشاره به قرابت قابل توجه و تاریخی دو کشور  ، وجود اعتقادات و مشترکات فرهنگی و تاریخی و حضور در یک جغرافیای مشترک ، اهمیت تقویت مناسبات دو کشور و ارائه پیام واحد به غرب  را برخی از انگیزهای شهرداری  در انتخاب این بانوی ایرانی به عنوان "مادر سال"شمرد و گفت : با معرفی پروژه خواهرخواندگی درصدد هستیم از تمدن و میراث فرهنگی هزارساله ایران چیزهای بسیاری بیاموزیم.

بررسی راهکارهای توسعه همکاری های مشترک سرکنسولگری ایران با شهرداری مال تپه استانبول ، اعلام آمادگی سرکنسول برای نهائی شدن موضوع خواهرخواندگی ،پیشنهاد شهردار مال تپه به برگزاری هفته فرهنگی ایران و آمادگی برای  دریافت پیشنهادات سرکنسولگری در برگزاری نشستها و  جشنواره های فرهنگی –هنری  و نیز پیشنهاد سرکنسول در برگزاری جشنواره غذای ایرانی با همکاری شهرداری مال تپه  برخی دیگر از مباحث طرح شده در این دیدار بود.

خانم سامره علی نژاد اهل شهرستان نور استان مازندران که قاتل فرزندش را در پای چوبه دار بخشید ، از سوی شهرداری مال تپه استانبول به عنوان مادر سال معرفی و لوح تقدید اهداء نمود.در همین راستا ،شهرداری مال تپه پروژه خواهرخواندگی را با شهرداری شهرستان نور معرفی نمود. 

 

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدار سرکنسول ایران و شهردار منطقه مال تپه استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

هتل آستین استانبول

هتل آستین استانبول

هتل 3 ستاره آستین استانبول روبروی دریای مرمره و در مرکز شهر استانبول برای اقامت مسافران تور استانبول بنا شده است.فاصله این هتل تا مسجد سوفیا کمتر از 10 دقیقه می باشد و همچنین در فاصله 18 کیلومتری فرودگاه آتاتورک قرار گرفته است. هتل آستین در منطقه سلطان احمد واقع شده و 2 کیلومتر با باشگاه سوارکاری فاصله دارد. صبحانه هتل به صورت بوفه می باشد.

 

امکانات هتل آستین استانبول:

رستوران، پذیرش 24 ساعته، گاوصندوق، فکس و کپی، انبار بار و چمدان، بار، گرمایش، تهویه، خانه داری، خشکشویی، اتوکشی، کرایه ماشین،اینترنت، صرافی و...

 

 

 

هتل آستین استانبول

هتل آستین استانبول


 

هتل آستین استانبول

هتل آستین استانبول


 

هتل آستین استانبول

رستوران هتل آستین استانبول


 

هتل آستین استانبول

اتاق هتل آستین استانبول


 

هتل آستین استانبول

اتاق هتل آستین استانبول


 

هتل آستین استانبول

اتاق هتل آستین استانبول

ساير هتلهاي استانبول:

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: هتل آستین استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

دیدار با جمعی از اعضای انجمن روزنامه نگاران اقتصادی و سرمایه گذاران استانبول

 تور ترکیه هتل دیاموند سیتی استانبول

جناب آقای مرتضایی فر سرکنسول ج .ا.ایران در استانبول چهارشنبه 26 شهریور 1393 در یک صبحانه کاری در محل سرکنسولگری میزبان جمعی از اعضاء انجمن روزنامه نگاران اقتصادی وکارآفرینان استانبول، جمعی از تجار ترک سرمایه گذار در ایران و مسافران تور استانبول بود. در این دیدار که با هماهنگی و حضور هیئت مدیره انجمن صنعتگران و تجار ایرانی مقیم استانبول برگزار شد سرکنسول کشورمان ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی ازفرصت پیش آمده و اشاره به توسعه روزافزون مناسبات تجاری بین دو کشور، بر وجودظرفیتهای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه صنعت گردشگری در کشورمان تاکید کرد و ازاعضاء حاضر درجلسه خواست تا از فرصتهای ایجاد شده و تسهیلات موجود دردولت تدبیر و امید استفاده نمایند.

   مرتضایی فر در ادامه سخنان خود بر اراده مسئولان عالی رتبه دو کشور در دستیابی به حجم تجاری 35 میلیارد دلار تا سال 2015 اشاره کرد و گفت ظرفیتهای متقابل نشان میدهد که دستیابی به چنین هدفی دور از انتظار نیست و وجود بسترها و پروژه های مناسب در کشورمان آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران کشور دوست و برادر ترکیه میباشد . سرکنسول کشورمان در ادامه افزود : سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید در راستای حمایت ویژه از بخش خصوصی است و دولت تلاش میکند که بسترهای مناسب را جهت  فعالیت هر چه بیشتر بخشهای خصوصی فراهم نموده  و خود نظارت فعالیتها را بر عهده داشته باشد ، لذا وجود چنین دیدگاهی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان ترک جهت شرکت و سرمایه گذاری در پروژه های مختلف در ایران بوده و سازمان حمایت از سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی کشورمان نیز از سرمایه گذاران  خارجی به ویژه براداران ترک استقبال کرده و حمایتهای لازم را انجام میدهد .در ادامه جلسه ، جلال توپراک عضو انجمن روزنامه نگاران ترکیه و رئیس بخش اقتصادی انجمن به ریاست از هیئت حاضر ضمن ابراز خرسندی ازحضور در محل سرکنسولگری به تاریخ دیرینه همسایگی دو کشور اشاره نموده و افزود:" توسعه روابط اقتصادی دلخواه نیازمند ایجاد فضا و بسترهای مناسب اقتصادی است که این مهم نیز بایستی توسط مسئولین عالی رتبه اقتصادی دو کشور فراهم گردد" . در ادامه دیدار، تعدادی از روسای هیئت مدیره شرکتها و هولدینگ های حاضر نیز نقطه نظرات خود را ارائه نموده و به فرصتها و مشکلات سرمایه گذاران خارجی در کشورمان پرداختند که در پایان سرکنسول کشورمان ضمن ارائه توضیحات لازم  و پاسخگویی به سوالات مطرح شده ، بر حمایت همه جانبه سرکنسولگری از ورود سرمایه گذاران ترک به کشورمان تاکید کرد و افزود بخش اقتصادی این مجموعه آماده ارائه همه گونه خدمات مورد نیاز برای سرمایه گذاران ترک میباشد .

 



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: دیدار با جمعی از اعضای انجمن روزنامه نگاران اقتصادی و سرمایه گذاران استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

جهانگردان داخلی و خارجی در ازمیر ترکیه گردهم آمدند

 
جهانگردان داخلی و خارجی در ازمیر ترکیه گردهم آمدند
 
 
نمایشگاه گردشگری ازمیر که باعث گردهمایی آژانس های سیاحتی مختلف از داخل و خارج در این شهر شده و فرصتهای بی نظیری را برای گردشگران فراهم می آورد، صحنه فعالیتهای بسیار زیبا و جالب توجه می باشد

جهانگردان داخلی و خارجی در ازمیر ترکیه گردهم آمدند.

نمایشگاه گردشگری ازمیر که باعث گردهمایی آژانس های سیاحتی مختلف از داخل و خارج در این شهر شده و فرصتهای بی نظیری را برای گردشگران فراهم می آورد، صحنه فعالیتهای بسیار زیبا و جالب توجه می باشد.

در سایه نمایشگاه توریسم ازمیر، علاقمندان تور ترکیه فرصت پیدا می کنند تا با زیباییهای طبیعی و فرهنگی ترکیه بیشتر آشنا شوند.

در این نمایشگاه که به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت، زیباییهای ترکیه برای مسافران تور استانبول به نمایش گذارده می شود.

استقبال علاقمندان گردش و تعطیل از این نمایشگاه بسیار بالا می باشد.

از این نمایشگاه که با شرکت ۹۰۰ شرکت سیاحتی از ۲۹ کشور جهان ترتیب می یابد، ۳۰ هزار تن بازدید کردند. 



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: جهانگردان داخلی و خارجی در ازمیر ترکیه گردهم آمدند ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

کشتی یونایی کیش

 کشتی یونانی کیش در غرب جزیره و در نزدیکی مجتمع غروب کیش یک کشتی قدیمی عظیم الجثه بر سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است .کشتی یونانی از نظر تاریخی قدمت و اهمیت چندانی ندارد.

 kish-tour-with-kishnets-ir.gif


اين كشتي در سال 1322 شمسي توسط شركت ويليام هاميلتون به  وزن  7061 تن و به طول 136 متر در بندر گلاسكو در اسكاتلند ساخته شد و در  روز  4/ 5/ 1345 به هنگام بازگشت ازسفر دریایی خود ايران،  به كشور يونان در عرض جغرافيايي 26 و 20 درجه شمالي و sطول جغرافيايي 53 و 54 درجه شرقي به گل نشست و هشتاد روز تلاش اورينوكو، يدككش هلندي براي بيرون كشيدن اين كشتي به ثمري نرسيد. تلاش هاي ناموفق زيادي براي بيرون كشيدن آن انجام شد و به ناچار سرنشينان كشتي مجبور به ترك آن شدند، چرا كه عمليات بيرون كشيدن كشتي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نبود. اطلاعات بدست آمده از شركت بيمه لويدز لندن نشان دهنده اين است كه اين كشتي در زمان به گل نشست متعلق به كشور يونان و بنام كولااف بوده است .ظاهرا مه آلود بودن هوا و نبوده فانوس دریایی در سواحل جزیره موجب بر خورد کشتی به ساحل شده است . اين كشتي در ابتدا "شيپور امپراتور" سپس "ناتوراليست" و در سال هاي بين 1338 تا يكسال قبل از توقف، در مالكيت خطوط كشتيراني ايران با نام های  "سيروس فارس" ، "همدان" در تردد بوده است. بومیان جزیره می گویند که یونانی ها هنگام ترک جزیره کشتی را به آتش کشیده اند با توجه به این که هیچ عنصر غیر فولادی در بدنه و عرشه کشتی باقی نمانده است . گمان نمی رود این اظهار نادرست بوده باشد.


اما آن چه که به توریستی بودن  و جذابيت آن برای مسافران تورلحظه آخری کیش افزوده موقعیت آن در غرب جزیره و در هنگام غروب خورشید است . غروب خورشید در سواحل کیش از مناظر بسیار جذاب و تماشایی است . درخشش آخرین شعاع های نور خورشید بر پهنه آسمان طیف رنگ های زرد و قرمز و نارنجی و سایه روشن های لکه های ریز و درشت ابر تابلویی چنان زیبا و خیال انگیز را در پشت کشتی یونانی پدید می آورد که نظیر آن را کمتر می توان یافت . از این روست که هر روزه گروه زیادی از گردشگران و مشتاقان با دوربین هایشان به محل کشتی یونانی می روند و به تماشا و عکسبرداری از این منظره زیبا و خیال انگیز میپردازند

ساير ديدنيهاي كيش:



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: کشتی یونایی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

پارک دلفینهای کیش

 

پارک دلفینهای کیش

مجموعه تفريحي پارك دلفين با مساحتي حدود ۱۰۰ هكتار در جنوب شرقي جزيره كيش قراردارد. مجموعه شامل فضاي سبز با انواع گونه‌هاي مختلف گياهي، باغ پرندگان و اولين و تنها دلفيناريوم در ايران است. در دلفيناريوم اين مجموعه گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى شمالى، شير دريايى جنوبى، گربه دريايى شمالى، گراز دريايى و پنگوئن  برای بازديد مسافران تورلحظه آخری کیش نگهداري مي‌شوند و بازديدكنندگان مي‌توانند از هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند ديدن كنند. در مجموع ۲۱ پستاندار دريايى در استخرهايى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مكعب پر شده از آب دريا نگهدارى مي‌شوند.

فضاي سبز پارك دلفين  شامل بيش از يكصد گونه گياهي از جمله هزاران درخت نخل، بنجامين‌هاى بسيار بزرگ، درختان لور (انجير معابد)، اوكاليپتوس، آكاسيا، مورد، كهور، گل ختمى، شيشه شور، تكوما، سياه نوفيلد، كند كارپوس، جونيا پروس و بيش از ۲۵ گونه كاكتوس و ساير گياهان است كه با توجه به وضعيت اقليمي جزيره كيش و مرجاني بودن خاك آن در نوع خود بي‌نظير است.

بازديدكنندگان در مجموعه توسط اتوبوس قطاري به پارك پرندگان و سپس به دلفيناريوم هدايت مي‌شوند
آدرس: جزيره کيش، پارك دلفين
تلفن:۴۴۴۵۲۳۷   0764
فاكس:۴۴۴۵۲۳۰ 0764

ساعات كار: همه روزه از ۱۸ الي ۲۰:۳۰

 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

پارك دلفين های كيش


 

پارك دلفين هاي كيش

 

سایر ديدنيهاي كيش:

 



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: پارک دلفینهای کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

هتل تریدرز دبی

هتل زیبا ی 4 ستاره تریدرز در بهترین منطقه تجاری و اقتصادی دیره دبی واقع شده است.هتل دارای دویست و پنجاه اتاق مجز به امکانات لوکس و با طراحی زیبا می باشد .همچنین امکاناتی از قبیل ترانسفر فرودگاه،خدمات عالی هتل ،ورزشگاه مدرن و پارکینگ رایگان در هتل وجود دارد.رستوران هتل انواع غذاهای بین المللی را در یک محیطی زیبا به میهمانان ارائه می دهد.


 

هتل شرایتون دیره دبی

هتل چهار ستاره شرایتون دیره دبی فاصله کمی تا فرودگاه بین المللی دبی دارد.و در کنار نمایشگاهها و مراکز خرید دبی برای اقامت مسافران تور دبی قرار گرفته است.این منطقه به دلیل اینکه نزدیک باشگاه گلف،مرکز تجاری شیخ زاید،بازار طلا،آبنمای معروف دبی قراز گزفته مهمترین مکان گردشگری نیز هست.دارای رستوران مدرن و مجهز میباشد

ساير هتل هاي 5 ستاره دبی :

 



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: هتل تریدرز دبی،هتل های دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

استانبول کنونی را در سال ۲۰۲۳ ببینید!

 
ترکیه آنلاین: در بدو ورود به شهر استانبول، یکی از صحنه هایی که توجه هر بیننده ای را از جمله هر مسافر تور استانبول را به خود جلب می کند؛ بیلبوردهای بزرگ با عکسی تمام رخ از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است که در کنارش این جمله درج شده: «استانبول کنونی را در سال 2023 ببینید!»این به نوعی اعلام رسمی چشم انداز حزب عدالت و توسعه برای پیشرفت و ارتقاء این کشور به سطح یک کشور توسعه یافته می باشد. بر همین اساس بایستی پیشینه تاریخی و نظری این شعار را ابتدا در نگاه سردمداران حزب مذکور که هم اکنون در ترکیه حاکم هستند، بررسی نمود که واقعاً سیاستمداران اسلامگرای ترکیه از مفهوم توسعه چه چیز را دنبال می کنند و اهداف آن ها با هویت مردم چه نسبتی دارد؟ با تکیه زدن اردوغان بر صندلی ریاست جمهوری و نخست وزیری داوود اوغلو این منش و سیاست تغییری هم در خود خواهد دید؟

 


نوامبر 2002؛ سرفصل تحولات جدید ترکیه

اوضاع اقتصادی ترکیه بعد از کودتای سفید در سال 1997 و بر کناری نجم الدین اربکان روز به روز رو به وخامت گذاشت و شرایط به گونه ای پیش رفت که کشور در آغاز یک شکست اقتصادی بزرگ قرار گرفت. بدهی به صندوق بین المللی پول افزایش و فساد اداری در سیستم اقتصادی دولت به شدت گسترش یافته بود. این روند در ابتدای سال 2002 جدی تر شد. جمال فدایی محقق دانشگاه قریق قلعه ترکیه در مقاله ای که در همان روزها در یکی از روزنامه های پرتیراژ ترکیه منتشر کرده، شرایط اقتصادی کشورش را این گونه توصیف می کند:«اختلاف های مالی کلان در بخش های مالی و پولی کشور نشان از این دارد که دولت منابع و مراکز اقتصادی را در اختیار افراد خاصی قرار داده است که به منافع ملی نیز فکر نمی کنند و صرفاً با فریب و ظاهرسازی از لیبرالیسم اقتصادی دفاع می کنند. وانگهی امروز دولت که در آستانه ورشکستگی قرار دارد در نتیجه سیاست های دوگانه دچار یک رکود تولید شده است و برای رفع مشکلات اساسی به قبول و اجرای کامل دستورات بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تن در می دهد و جالب این جاست که انتخاب برخی مدیران اقتصادی نیز با فشار و دستور مراکز فوق الذکر انجام می گیرد...»موسم انتخابات پارلمانی ترکیه در نوامبر سال 2002 در شرایطی که دولت اجویت حدود 200 میلیارد دلار بدهی خارجی و 37 درصد تورم را در کارنامه خود داشت، فرا رسید. حدود 18 حزب سیاسی مجوز شرکت در این انتخابات را دریافت کردند. عدالت و توسعه که حزبی اسلام گرا و جناح نوگرا و لیبرال حزب منحل شده فضیلت محسوب می شد، با اولویت دادن به توسعه اقتصادی و کمک به وضعیت بحرانی موجود در آن سال های ترکیه نتایج خیره کننده ای را رقم زد. به گونه ای که از نتایج انتخابات آن روزها به عنوان یک زلزله سیاسی یاد شد. حزب عدالت و توسعه موفق شد 11 میلیون از آراء را به خود اختصاص دهد و به عنوان اولین حزب سیاسی با کسب بیش از 30 درصد آراء و تصاحب 363 کرسی از مجموع 550 کرسی مجلس مامور تشکیل کابینه ترکیه شود. در بین سال های 2002 تا 2007 یکی از مهمترین اقدامات حزب، اصلاحات اقتصادی بود. در واقع شعار و محوریت مقوله توسعه اقتصادی بر دیگر محورها از همان ابتدا موجب توجه ویژه رأی دهندگان ترک به این مجموعه سیاسی بود. از آن سو، برخی از عملکردهای اقتصادی دولت اردوغان عبارت بود از:«جذب سرمایه خارجی از طریق خصوصی سازی بنگاه های اقتصادی؛ به ویژه در عرصه صنایع مرتبط با نفت و گاز، بانک داری و بنادر بزرگ؛ کنترل مؤثر تورم و تک رقمی کردن آن (نرخ تورم در سال 2004 به 3/9 درصد کاهش یافت که این رقم طی 30 سال گذشته در تاریخ ترکیه بی سابقه بوده است.)؛ کاهش نرخ بیکاری تا 10 درصد؛ افزایش ارزش پول ترکیه (لیر) در مقابل ارزهای خارجی؛ افزایش درآمد سرانه ملی ترکیه به حدود 7400 دلار؛ استمرار رشد تولید ناخالص داخلی به صورت معدل 6 درصد در سال؛ افزایش صادرات؛ جلب اعتماد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جهت اخذ وام های کم بهره؛ افزایش تعهد و مسئولیت پذیری نهادهای دولتی عمومی در برابر شهروندان؛ کاهش محسوس فساد اداری و مالی در بدنه حکومت.» همچنین اردوغان کمک های زیادی به مناطق توسعه نیافته ترکیه و فقرا کرد. این اقدام او به افزایش محبوبیت حزب عدالت و توسعه در مناطق کمترتوسعه یافته ترکیه مؤثر بود و باعث شد در انتخابات 2007 نیز بسیاری از مردم کم بضاعت به عدالت و توسعه رأی دهند. «سیاست های آزادسازی اقتصادی اردوغان باعث شد که بسیاری از مؤسسات و نهادهای مالی لائیک که دل خوشی از سیاست های اقتصادی دولت محور کمالیست ها نداشتند نیز از سیاست های اقتصادی اردوغان و حزب او حمایت کنند». بنابراین به نظر می رسد حزب عدالت و توسعه در مجموع در ارتقای سطح زندگی مردم و تأمین معاش آن ها موفقیت درخور توجهی داشته است. احمد مرجانی نژاد کارشناس ترکیه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در توضیح عملکرد عدالت و توسعه در سال های 2002 تا 2007 می گوید: «پس از انتخابات سال 2002 حزب عدالت و توسعه در دوران اقتدار خود موفق شد اغلب تهدیدها را به فرصت تبدیل کند و عملکردی موفقیت آمیز را به نمایش بگذارد [...] در جمهوری ترکیه طبقه سرمایه دار و بوروکراسی غیرنظامی بلندپایه (دادگاه عالی، دیوان محاسبات، سازمان آموزش عالی، دادگاه قانون اساسی، شورای عالی قضات و دادستانان) نیز دست کم به اندازه ارتش از ارکان مهم محسوب می گردند. حزب عدالت و توسعه با درک حقایق تاریخی، کاملاً آگاه بود که اصلاحات و تغییرات در این کشور فقط با قدرت سیاسی امکان پذیر نیست. لذا رجب طیب اردوغان و هم دستانش بر خلاف دار و دسته اربکان با سرمایه داران بزرگ و رسانه های وابسته به آن ها روابطی بسیار نزدیک برقرار کرد.
این روند حرکت های اصلاح طلبانه اقتصادی نیز در سال 2007 یکی از ارکان مهم پیروزی قدرتمندانه حزب عدالت و توسعه محسوب می شد و سبب شد تا این بار از داخل پارلمانی که حدود 353 کرسی آن در اختیار نمایندگان این حزب بود، یک رئیس جمهور اسلامگرا به نام "عبدالله گل" بر صندلی تکیه بزند که چند دهه پیش از آن مصطفی کمال آتاتورک به عنوان موسس نظام لائیک ترکیه بر آن تکیه زده بود. از همان سال 2007 که پیروزی دوم عدالت و توسعه رقم خورد تا سال 2011 میلادی که عدالت و توسعه ای ها توانستند مجدداً در انتخابات پیروز شوند شاهد شکوفایی و توسعه بیشتر اقتصادی هستیم. اصلاحات اقتصادی این گروه و بهبود شرایط همان طور که اشاره کردیم، موجب آن شد که حتی برخی احزاب لاییک نیز از باب ساماندهی هرچه بیشتر به این حوزه در کشور ترکیه از عدالت و توسعه ای ها پشتیبانی کنند. این روند از 2007 به این سو نیز ادامه یافت؛ تا جایی که رشد اقتصادی این کشور در سال 2010 به حدود 9 درصد نزدیک شد. این اتفاق در حالی رخ می داد که در سه ماه نخست سال 2010 میلادی رشد اقتصادی این کشور قریب به 7/11 درصد بود و پس از سوئد بیشترین رشد اقتصادی اروپا به حساب می آمد. ضمن این که نرخ تورم در ترکیه پس از 41 سال (از 1970 به این طرف) در ماه های میانی سال 2011 میلادی کمتر از 4 درصد پیش روی کرد. متوسط درآمد سرانه ترکیه در ابتدای سال 2011 به 10 هزار و 79 دلار رسید.
در نهایت و با احتساب همین روند بود که اردوغان بعد از یک دهه نخست وزیری بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زد و با محدود کردن اختیارات و قدرت ارتش به عنوان رهبر بدون رقیب ترکیه به دنبال چشم انداز 2023 است. اما وی چگونه می خواهد به این چشم انداز برسد؟

هویت غرب گرایانه و مدل توسعه ترکیه

علی رغم این که با وجود پیشینه دراز پای اسلام در کشور ترکیه یکی از عناصر اصلی شکل دهنده به هویت و شخصیت این ملت، آموزه های اسلامی می باشد، ولی نباید این مقوله را هم در نظر داشت که به اذعان بسیاری از محققان و صاحب نظران مسائل ترکیه، نوعی گرایش و تمایل به غرب حتی پیش از تشکیل امپراتوری عثمانی تا به امروز در درون مردم ترکیه وجود داشته و منشأ اتفاقات مهمی نیز بوده است. پروفسور دیل اف. آیکلمن استاد مردم شناسی و روابط انسانی دانشگاه دارتموث آمریکا در مقاله ای پیرامون این مسأله تاکید می کند: «ترکیه از همان آغاز تأسیس امپراتوری عثمانی خود را متوجه غرب کرد. حکومت عثمانی که حدود شش قرن در سه قاره جهان (اروپا، آفریقا و آسیا) تفکرات و عقاید متفاوتی را در کنار هم آورده بود، به آن ها امکان داد که بیشتر از اروپائیان، تفاخرات خود را حفظ کنند. همزمان با افزایش حاکمیت غرب، عثمانیان(ترکان) نیز به آرزوی تشابه با اروپا سرعت دادند. اصلاح طلبان عثمانی از قرن نوزدهم به بعد آگاهانه کوشیدند که هم غربی و هم مسلمان بمانند. انقلاب کمالیسم در دهه 1920 که سبب شده بود روند همانندی ترکیه با غرب سرعت یابد، رسماً نقطه پایانی بر امپراتوری عثمانی گذاشت. این روند نه تنها به وسیله رهبران سیاسی ترکیه که با اقدامات مردم عادی ترکیه تحقق یافت. ارتقاء سریع سطح آموزشی در نیمه دوم قرن بیستم، مهاجرت نیروی کار و امکانات فزاینده در زمینه ارتباطات، بر گردش اندیشه هاو مردم افزود؛ در نتیجه تحول ملت ترک سرعت یافت و بررسی هویت فرهنگی در افکار عمومی مطرح شد...»روند غرب گرایی در دولت هایی که از نوامبر 2002 تاکنون توسط حزب عدالت و توسعه تشکیل شد، ادامه پیدا کرده و سردمداران این حزب کوشیدند با جلب دوچندان سرمایه گذاری خارجی و پیروی از الگوهای غربی به بهترین شکل ترکیه را به سمت توسعه همه جانبه سوق دهند اما پرسش این است که چنین حرکتی در آینده چه پیامدهایی خواهد داشت و بازتاب آن در زمینه هویت جمعی این کشور چه خواهد بود؟ پروفسور آیکلمن در این مورد تصریح می کند که نخبگان سیاسی و فرهنگی ترکیه، این کشور را به حق هم غربی و هم کشور اسلامی می دانند. ولی این گونه تفکر حداقل به اندازه اسلام تک شکلی خطرناک است...مسأله اساسی این جاست که سردمداران ترکیه چه بخواهد و چه نخواهد هویت و پیشینه اسلامی یکی از اجزای اصلی و ارکان مهم فرهنگ و تمدن آن ها خواهد بود. حال اگر قصد داشته باشند که بیش از پیش با پیروی از الگوهای توسعه غربی به ارتقاء سطح کشور در همه حوزه ها بپردازند، این مسأله طبیعتاً به شکافی تبدیل خواهد شد که هم اکنون نیز رگه های مهمی از آن در هویت و عقبه تاریخی مردم این کشور دیده می شود. پیامد دیگر اتکاء بیش از حد کشوری متمدن و مسلمان به ارزش های غربی علاوه بر معضله مذکور، وابستگی فکری، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی و از دست دادن استقلال شخصیتی است که بزرگترین بحران ها را در یک جامعه به دنبال خواهد داشت: بدون شک قدرت های غربی تا زمانی که ترکیه با منافع و فلسفه اساسی شان مخالفت نکند، نقش این کشور را در منطقه می پذیرند و به توسعه آن کمک می کند. اما اگر ترکیه بتواند اثبات کند که قادر است میراث عثمانی و اسلام را در یک جا جمع کند، هیچ کس نمی تواند آن را به صورت یک پایگاه مورد استفاده قرار بدهد.
مسأله ای که باید روی آن بیشتر دقت شود همین است: «آن که همطراز صحبت کند، عزت و احترام می یابد. اما دولتی که به ارزش های خود متکی نباشد، مورد سوء استفاده قرار می گیرد. شما را روزی به اوج آسمان ها می برند و وقتی کارشان تمام شد رهایتان می کنند و به راهشان ادامه می دهند...»این بخشی از مصاحبه  پروفسور کمال کارپات استاد دانشگاه ویسکونسین است که در سال 2003 خطاب به هیات حاکمه جدید جمهوری ترکیه صورت گرفته است. گذر زمان مشخص می کند که این آسیب شناسی در کجا و چگونه به واقعیت خواهد پیوست.


:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: استانبول کنونی را در سال ۲۰۲۳ ببینید! ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

فرودگاه آتاتورک استانبول رکورد ترانزیت جهان را شکست

 

ترکیه آنلاین: به گزارش ترکیه آنلاین و بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره فرودگاههای ترکیه ، در طول ۲۴ ساعت اخیر ۶۶۷ هواپیما در فرودگاههای ترکیه فرود آمده و ۶۵۹ هواپیما نیز از این فرودگاهها پرواز نموده است.  

 


از خطوط خارجی ۴۷ هزار و ۳۷۱ مسافر وارد ترکیه شده و ۵۳ هزار و ۱۳ مسافر نیز از کشور خارج شده است. 

از خطوط داخلی نیز ۲۹ هزار و ۷۱۷ مسافر وارد فرودگاهها شده و ۳۴ هزار و ۹۷۰ مسافر نیز خارج شده است. 

بدین ترتیب در فرودگاه آتاترک استانبول با ۱۶۵ هزار و ۷۱ مسافر تور استانبول  و ارائه خدمات به ۱۳۲۶ هواپیما در ظرف ۲۴ ساعت دو رکورد شکسته شده است. 

رکورد قبلی در فرودگاه آتاترک به تاریخ ۲۳ ام ژوئن با ۱۵۰ هزار و ۳۱۷ مسافر و ۱۲۹۸ هواپیما شکسته شده بود.



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: فرودگاه آتاتورک استانبول رکورد ترانزیت جهان را شکست ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

ویروس خطرناک ابولا به استانبول رسید

 
ترکیه آنلاین: رسانه‌های ترکیه‌ای از شناسایی دومین مورد مشکوک به ابتلا به بیماری ابولا در شهر استانبول خبر دادند.



به گزارش خبرگزاری فارس ،  تودی زمان خبر داد که دومین مورد مشکوک به ابتلا به ابولا در بیمارستان حیدرپاشا شهر استانبول تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. با اين حال جاي نگراني خاصي براي مسافران تور استانبول وجود ندارد .

بنابراین گزارش، این فرد که مشکوک به ابتلا به ابولا پس از آن راهی بیمارستان شد که هفته گذشته نیز یک زن 21 ساله تبعه ساحل عاج در بیمارستانی در شهر مرمره به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به ابولا بستری شد.

ابولا بیماری ویروسی خطرناکی است که بنابر گزارش سازمان بهداشت جهانی جان بیش از 4400 نفر را در جهان گرفته که اکثر قربانیان این بیماری در کشورهای غرب آفریقا از جمله گینه، سیرالئون و ساحل عاج بوده‌اند.


مواردی از ابتلا به این بماری در کشورهای غربی از جمله آمریکا و فرانسه هم گزارش شده بود.


:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: ویروس خطرناک ابولا به استانبول رسید ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

زشت‌ترین میدان جهان از نظر داود اوغلو

سه شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۳۵ ق.ظ
ترکیه آنلاین: نخست وزیر ترکیه میدان تقسیم استانبول را که چندی پیش مساله ساخت و ساز در آن باعث اعتراض سراسری و کشته شدن چند تن شد، زشت‌ترین میدان جهان است.




به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه تودی زمان، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به گروهی از خبرنگاران که وی را در هواپیمایش به مقصد آنکارا همراهی می‌کردند گفت: اگر کسی به من بگوید که میدان تقسیم یک میدان زیبا است به او خواهم گفت که این میدان زشت‌ترین میدان جهان است.

داود اوغلو که در حال بازگشت از سفر رسمی به استان آماسیا بود تاکید کرد: من میدان‌های زیبای شهرهای ونیز و اصفهان را می‌شناسم. شما پس از دیدن این میدان‌ها از دیدن میدان تقسیم احساس پوچی می‌کنید.

داود اوغلو همچنین مرکز فرهنگی آتاتورک و هتل مجاور آن در میدان تقسیم را نیز دو بنای زشت دانست. وی همچنین گفت که برخی از گروه‌ها از مشکل میدان تقسیم سواستفاده کرده‌اند.

در ماه می 2013 اعتراضات گسترده‌ای علیه پروژه مناقشه‌برانگیز دولت ترکیه به منظور ساخت پیاده‌رو در میدان تقسیم برگزار شد و اوایل سال جاری میلادی شورای دولت ترکیه این پروژه را لغو کرد.



براساس این پروژه پارک گزی در میدان تقسیم از بین رفته و به جای آن پادگان توپخانه‌ای متعلق به دوران عثمانی سابق بازسازی می‌شد.

داود اوغلو خاطرنشان ساخت: میدان تقسیم استانبول كه مسافران تور استانبول از آن به عنوان اصلي ترين ميدان استانبول ياد ميكنند  به عنوان یک اثر فرهنگی توسعه تدریجی نداشته، در حالی که عکس این اتفاق برای میدان‌های اصفهان و ونیز رخ داد. اگر میدان تقسیم تغییر شکل نمی‌یافت و یک پادگان نظامی در آنجا ساخته نمی‌شد، شاید اصلا میدانی در این محل احداث نمی‌شد. در گذشته در این محل یک گورستان ارمنی‌ها وجود داشته است.

وی افزود: من تاکید می‌کنم که در درجه اول نباید پادگان و این میدان از بین می‌رفت. اگرچه ظاهر آن زیبا نبود اما نشان‌دهنده معماری آن دوره بود اما اکنون این سوال مطرح است که آیا باید این ساختمان پس از از بین رفتن دوباره بازسازی شود لزوما این‌طور نیست اما می‌توان بر سر این مسائل بحث کرد.


:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: نامزدی استانبول به‌ عنوان «پایتخت سبز اروپا» مضحک است! ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

مسجدی زیبا در استانبول که طراحش یک زن بود

 

ترکیه آنلاین: مسجد«شاکرین» یکی از مساجد مدرن ترکیه است که یک مهندس معمار زن آن را به زیبایی طراحی کرده است.

 



به گزارش خبرگزاری شبستان، مسجد شاکرین (که در زبان ترکی Şakirin Camii نام دارد) مسجدی است که در بخش آسیایی شهر استانبول قرار دارد و مسافران تور لحظه آخری استانبول براي بازديد به آن مراجعه مينمايند . این مسجد در طول ۵ سال از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ احداث شده است و به عنوان یکی از مساجد مدرن ترکیه و جهان اسلام از آن نام برده می‌شود.

 

 

این مسجد به دلیل آنکه یکی از معماران آن یک بانوی مسلمان است مشهور شده است، اما معماری آن بر اساس پلان و نقشه «خسرو تایلا»  صورت گرفته است و خانم «زینب فادیللی اوغلو» که یک مهندس معمار ترک است طراحی داخلی و تصحیح معماری آنرا برعهده داشته است.

 


سفارش ساخت مسجد توسط بازماندگان خانم سمیحه شاکرین از خیرین ترکیه داده شده است و با موافقت شهرداری استانبول روی زمینی به مساحت ده هزار متر مربع و با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده است.مسجد دارای دو مناره به ارتفاع ۳۵ متر است و چیزی که این مسجد را از سایر مساجد معاصر متمایز می‌کند طراحی داخلی غیرمعمول و مدرن آن است. سه سمت این مسجد شیشه ای است.



:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: مسجدی زیبا در استانبول که طراحش یک زن بود ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

مجلس ترکیه لایحه افزایش اختیارات نیروهای امنیتی این کشور را تصویب کرد

استانبول- ایرنا- مجلس ترکیه سه شنبه شب لایحه افزایش اختیارات نیروهای امنیتی این کشور را که مخالفان از آن به عنوان آغاز روند تشکیل دولت پلیس نام برده اند، تصویب کرد.

 

به گزارش ایرنا، تصویب این لایحه جنجالی روز چهارشنبه درصدر اخبار رسانه های ترکیه قرار گرفت.

این لایحه از سوی دولت 'احمد داود اوغلو' نخست وزیر ترکیه تقدیم مجلس ترکیه شده بود که با آرای حزب حاکم عدالت و توسعه نیز به تصویب رسید.

به نوشته رسانه های ترکیه، این لایحه به نیروهای امنیتی این کشور حق بازرسی، توقیف و شنودهای تلفنی را می دهد و تشدید مجازات افرادی را که به اموال عمومی صدمه زده و یا تظاهرات کنندگانی که چهره های خود را می پوشانند، پیش بینی کرده است.

این لایحه پس از چند تظاهرات خشونت بار ماه گذشته هزاران جوان کرد در اعتراض به سیاست های آنکارا در قبال گروهک تروریستی داعش و تحولات کوبانی (عین العرب) تدوین شد.

در این اعتراض ها دست کم 34 کشته و صدها تن زخمی شدند و خسارات مالی زیادی به بار آمد. پلیس ترکیه بیش از هزار نفر از جمله چند مسافر تور ترکیه  را نیز بازداشت کرد.

احزاب مخالف جمهوریخواه خلق، حرکت ملی و دمکراتیک خلق های ترکیه که در مجلس ترکیه نماینده دارند از این لایحه به عنوان تلاش دولت اردوغان برای تبدیل ترکیه به دولت پلیس یاد کرده اند



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: مجلس ترکیه لایحه افزایش اختیارات نیروهای امنیتی این کشور را تصویب کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

حرکت جنجالی ترکیه در قرارداد گازی با ایران

  •  

معاون وزیر نفت با رد حذف بند " Take or pay (بگیر یا بپرداز) " از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه، اعلام کرد: توافق جدیدی با ترکیه برای افزایش صادرات گاز نداشته‌ایم.

حرکت جنجالی ترکیه در قرارداد گازی با ایران
 

به گزارش فرجام به نقل از مهر،حمیدرضا عراقی درباره پیشنهاد جدید بوتاش ترکیه برای حذف بند " Take or pay (بگیر یا بپرداز) " از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه، گفت: تاکنون هیچ گونه تغییر جدیدی در قرارداد صادرات گاز طبیعی به ترکیه اعمال نشده است.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه حذف بند "Take or pay (بگیر یا بپرداز) " از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه صحت ندارد، تصریح کرد: هم اکنون ایران مطابق با قرارداد گاز به این کشور همسایه صادر می کند و ساليانه تعداد زيادي از اينران به عنوان مسافر تور ترکیه 93 به شهرهاي مختلف ترکیه سفر ميكنند .

معاون وزیر نفت در خصوص احتمال افزایش پنج میلیون مترمکعبی صادرات روزانه گاز به ترکیه هم اظهار داشت: مذاکراتی با ترکیه برای افزایش حجم صادرات گاز انجام شده است اما تاکنون هیچ گونه قرارداد جدیدی بین دو طرف امضا نشده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ایران مطابق با قرارداد موجود تا سقف ۳۰ میلیون متر مکعب امکان صادرات گاز طبیعیبه ترکیه را دارد، تبیین کرد: مطابق با قرارداد فعلی حجم صادرات و یا واردات گاز توسط دو کشور می تواند تا سقف ۲۵ درصد افزایش یا کاهش یابد.

عراقی همچنین با رد هر گونه توافق نهایی با ترکیه برای افزایش حجم صادرات گاز در ازای کاهش قیمت، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ توافق جدید گازی بین ایران و ترکیه به جز اجرای قرارداد موجود حاصل نشده است.

در قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه بندی به نام " Take or pay (بگیر یا بپرداز) " وجود دارد که بر اساس این بند قراردادی، اگر ترکیه به دلایل مسائل فنی و عملیاتی و یا تکمیل بودن مخازن ذخیره سازی، نتواند سالانه تا سقف ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز از ایران دریافت کند، باید پول گاز را به طور کامل پرداخت کند.

به عبارت دیگر، براساس قرارداد ۲۵ ساله گازی بین تهران و آنکارا، شرکت ملی گاز ایران باید سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز به شرکت بوتاش ترکیه تحویل دهد. درصورتی که هریک از دو طرف به دلیلی درتحویل یا برداشت گاز وقفه ایجاد کنند، موظف به پرداخت غرامت می‌شوند.

بر اساس این بند قراردادی، در سال ۱۳۸۸ شرکت بوتاش ترکیه به دلیل عدم برداشت گاز کافی از ایران (ترکیه به جای ۱۰ میلیارد حدود ۶.۸ میلیارد مترمکعب گاز برداشت کرد) مشمول جریمه ۶۰۰ میلیون دلاری شد.

از این رو مقامات بوتاش ترکیه در طول مذاکرات خود با مقامات ایرانی بیش از آنکه بر گران بودن بهای گاز صادراتی ایران تاکید داشته باشند، محور اصلی گفتگوها را بر سر حذف بند Take or pay قرار داده بودند که مسئولان وزارت نفت زیر بار حذف این بند از قرارداد صادرات گاز به ترکیه نشدند.

علی ماجدی معاون سابق وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت درباره پیشنهاد ترکیه درباره حذف بند Take or pay (بگیر یا بپرداز) گفته بود: این بند قابل حذف نیست فقط درصدهای آن ممکن است کم یا زیاد شود. البته باید در نظر داشت که در مذاکره دو طرف سعی می کنند منافع خودشان را به دست بیاورند و به یک نقطه مشترک برسند.



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: حرکت جنجالی ترکیه در قرارداد گازی با ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

ترکیه یا ایران؟ مسافران به دنبال مقصد ارزانند

جام جم سرا: ابراهیم پورفرج با اشاره به افزایش نرخ‌هایی که در هتل‌ها، حمل و نقل و غذا به وجود آمده است گفت: خدمات در ایران به طور کلی گران است، با این حال قیمت خدمات گردشگری در یک سال گذشته با برخی بازارهای منطقه قابل رقابت شده است؛ اما اگر اوضاع را کنترل نکنیم و اجازه بدهیم قیمت‌ها بدون منطق افزایش یابد، گردشگرانی که اکنون به ایران روی آورده‌اند را از دست می‌دهیم.

وی اضافه کرد: با توجه به نرخ پايين تور ترکیه اکنون شرایط به گونه‌ای است که نمی‌دانیم تا یک‌سال دیگر بازار گردشگری ایران چه می‌شود، برای همین برخی فکر می‌کنند باید از فرصت پیش آمده تا از بین نرفته، استفاده کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر گردشگران براحتی به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ترکیه سفر می‌کنند و هزینه دو هفتۀ سفر در این کشورها معادل هزینه یک هفته سفر در ایران می‌شود، همین مسئله باعث خواهد شد رقابت درهم‌شکسته شود و کشورهای منطقه همین تعداد گردشگری که به ایران آمده‌اند را از ما بگیرند.

وی سپس به برخوردهای غیراصولی برخی مراکز خدماتی گردشگری در قیمت‌گذاری اشاره کرد و افزود: ما در یکی از هتل‌های اصفهان برای گروهی از گردشگران خارجی مهمانی شام گرفتیم که هزینه غذا برای هر نفر 150 هزار تومان شد، در حالی که برای ورودیه سالن هم 2 میلیون تومان تقاضا کرده بود. بعضی از مراکز گردشگری واقعاً موقعیت پیش آمده در صنعت گردشگری را درک نمی‌کنند.

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: حمل و نقل، هتل و آژانس‌ها سه ضلع گردشگری هستند و منافع مشترکی در این صنعت دارند و باید به هم کمک کنند تا این شرایط پایدار بماند و بازار رقابتی ایران حفظ شود. باید تعادل در نرخ‌گذاری کیفیت خدمات رعایت شود و با یکدیگر در این‌باره مذاکره کنیم تا به نتیجه برسیم. اگر این سه ضلع از هم فاصله بگیرند، یقیناً در بازار رقابتی گردشگری شکست می‌خوریم. (ایسنا)

 



:: موضوعات مرتبط: تور ترکیه , ,
:: برچسب‌ها: ترکیه یا ایران؟ مسافران به دنبال مقصد ارزانند ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

راه‌اندازی شبکه ملی زیارت مشهد منتفی شد

اگرچه برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی شبکه صورت گرفت و مکانی هم در سالن صبا برای آن فراهم شد، اما در جابه جایی مدیریت صدا و سیما و سیاست‌های ابلاغی مبنی بر چابک‌سازی سازمان و پرهیز از توسعه کمی، بنا شد راه‌اندازی این شبکه منتفی شود

 

حجت‌الاسلام علی نهاوندی اظهار کرد: پیشنهاد شبکه ملی زیارت در سال 90 در کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس‌جمهور وقت، تصویب و قرار شد منابعی از استان و کشور به این امر اختصاص یابد که متأسفانه در دوره‌های گذشته به دلیل عدم اختصاص کامل بودجه زیارت توسط استانداران سابق، این امکان صورت نگرفت. ضمن اینکه از همان ابتدا پیگیری‌های سازمان برای تأمین زیرساخت‌ها ادامه داشت.

 

وی ادامه داد: در اواسط سال 92 با پیگیری‌های صورت گرفته، این امر مورد توجه رئیس سازمان صدا و سیما قرار گرفت و قرار شد 10 میلیارد تومان از اعتبار لازم برای راه‌اندازی این شبکه توسط استان تأمین شود. در دوره استانداری آقای رشیدیان یک تفاهم‌نامه امضا و بر اساس آن قرار شد این اعتبار تأمین شود. در قالب این تفاهم‌نامه دو میلیارد تومان از کد برنامه‌های این سازمان که برای واحد سیار تأمین شده بود توسط استانداری و چهار میلیارد تومان هم توسط شهرداری به شبکه ملی زیارت اختصاص یافت که متأسفانه با تأخیر واریز شد و تا 26 روز قبل از جابه جایی آقای ضرغامی مسکوت ماند.

 

مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: اگرچه برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی شبکه صورت گرفت و مکانی هم در سالن صبا برای آن فراهم شد، اما در جابه جایی مدیریت صدا و سیما و سیاست‌های ابلاغی مبنی بر چابک‌سازی سازمان و پرهیز از توسعه کمی، بنا شد راه‌اندازی این شبکه منتفی شود. اگر اقدامات استانی به‌ویژه تخصیص منابع استانی به موقع انجام می‌شد تاکنون شاهد شبکه ملی زیارت بودیم.

 

نهاوندی اظهار داشت: صدا و سیمای خراسان رضوی طی نامه‌ای به استانداری و شورای شهر اعلام آمادگی کرده است که بودجه اختصاصی به این امر را بازگرداند و از شورای شهر مشهد خواسته شده است همانگونه که در مسائل فرهنگی و اغنا فرهنگي مسافران تور مشهد  پیشگام هستند، بخشی از این بودجه به مقوله فرهنگ زیارت در شبکه پایتخت معنوی ایران اختصاص یابد تا بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری به سمت تولید محتوای کیفی برود. ما تلاش خود را در زمینه راه‌اندازی شبکه ملی زیارت انجام دادیم و همه رسانه‌ها و کسانی که در این امر ما را یاری کردند نهایت سپاسگزاری داریم.

 



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: راه‌اندازی شبکه ملی زیارت مشهد منتفی شد ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

افزایش 20 درصدی قیمت تجاری موقت در مشهد در سال 94

 

محمد سهیلی در ارتباط با دلیل افزایش قیمت تجاری موقت در شهر مشهد اظهار داشت: افزایش یکباره به این دلیل بود که در سه سال گذشته هیچ افزایشی در این ارتباط صورت نگرفته بود.

 

وی افزود: افزایش تجاری موقت با توجه به كثرت مسافران تور مشهد برای سال 94 افزایش معقولی بوده اما این افزایش مبتنی بر درآمدی است که برای بهره‌بردار دارد و همچنین واحدهای تجاری هزینه‌هایی همچون مباحث ترافیکی و زیرساخت‌ها لازم برای سرانه یک متر مربع را به شهر تحمیل می‌کند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: در این ارتباط پیش‌بینی که صورت گرفته بر اساس آنچه که شهروند پرداخت می‌کند بسیار محدوده بوده و حدود 30 درصد از کل بهره‌‌ای را که از آن می‌برد به شهرداری مشهد پرداخت می‌کند.

 

سهیلی تصریح کرد: قیمت‌هایی که هم‌اکنون برای بهره‌برداری موقت پیش‌بینی شده رقم‌های بسیار پایینی است و به شهروندان نیز اعلام شده که اگر به قیمت‌ها اعتراض دارند با رقم کارشناسی 30 درصد این رقم از اجاره دریافت شود که به ندرت بهره‌برداری حاضر به این کار می‌شود.

 

عضو شورای شهر مشهد گفت: پیش‌بینی من این است که اگر برای سال 94 رشدی در این ارتباط در نظر گرفته شود، رشدی معادل 20 درصد اعمال شود.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: افزایش 20 درصدی قیمت تجاری موقت در مشهد در سال 94 ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

جواد ستاری در ارتباط با آلایندگی فرودگاه مشهد اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که کارشناسان به ما اعلام کردند یک هواپیما معادل 3 هزار خودرو آلایندگی دارد.

 

وی افزود: معمولا در همه جهان فرودگاه‌ها در خارج از شهر احداث می‌شود و البته زمانی که فرودگاه مشهد احداث شد این فرودگاه خارج از شهر مشهد قرار داشت و امروز با توسعه شهر فرودگاه هاشمی نژاد مشهد جزئی از شهر مشهد شده است.

 

عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد بیان داشت: فرودگاه هاشمی‌نژاد باید با تلاش مدیران دولتی و شهری به خارج از شهر مشهد انتقال یابد که البته زمان نیز در این ارتباط بسیار مهم است زیرا با توجه به كثرت ورود مسافران تور مشهد از طريق هوایی آلودگی این فرودگاه برای شهر مشهد با توجه به تعداد پروازهای فرودگاه هاشمی‌نژاد بسیار بالا است.

 

ستاری تصریح کرد: متاسفانه امروز ما شاهد توسعه این فرودگاه هستیم که باید جلوی آن گرفته شود و موضوع دیگر این است که متاسفانه خط یک قطار شهری مشهد نیز به فرودگاه می‌رسد و در واقع سبب توسعه بیشتر این فرودگاه می‌شود.

 

عضو شورای شهر مشهد اضافه کرد: این فرودگاه باید به صورت کامل به خارج از شهر مشهد انتقال یابد و البته می‌توان در ابتدا پروازهای خارجی و حجاج به فرودگاه جدید انتقال داد و سپس تمام پروازها را به فرودگاه جدید منتقل کرد.



:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باید به سرعت به خارج از شهر انتقال یابد ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

بخش هواپيمايي دبي تا سال 2020 يک سوم توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد

  
 
 


براساس تحقیقی که دوشنبه منتشر شد ، پیش بینی می شود درآمد بخش هواپیمایی دبی درسال 2020 به 53 میلیارد دلار برسد که یک سوم تولید ناخالص این امیر نشین کوچک خلیج فارس را در آن زمان تشکیل خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی ، دبی در سال های اخیر به عنوان مرکزی برای حمل و نقل جهانی مطرح شده است.
امیر نشین دبی که منابع نفتی آن در حال پایان یافتن است، اقتصاد خود را به ویژه در بخش های تجارت ،‌ حمل و نقل و گردشگری و افزايش رقم مسافران تور دبی تنوع بخشیده است .
دفتر آکسفورد اکونومیکس در تحقیقی که برای شرکت های هواپیمایی امارات و دبی ایرپورتز انجام داده است اعلام کرد در سال 2013، بخش هواپیمایی در تولید ناخالص داخلی این امیر نشین بیست و هفت درصد تولید ناخالص داخلی یا به عبارت دیگر 26میلیارد و 700 میلیون دلار بود .
براساس این گزارش با عنوان « شناخت مقدار تاثیر اقتصادی هواپیمایی بر دبی »، سهم بخش هواپیمایی دراین امیر نشین در سال 2020 به 53میلیارد و 100 میلیون دلار یعنی سی و هفت و پنج دهم تولید ناخالص داخلی این کشور خواهد رسید.
این سندتوضیح می دهد:« تا سال 2020 ، سهم بخش هواپیمایی در اقتصاد دبی قرار است با روند سریع تری از اقتصاد این امیر نشین در مجموع ، افزایش یابد .
توسعه شدید حمل و نقل هوایی مسافر و بار و گسترش مداوم فعالیت های هواپیمایی و شرکت هواپیمایی دبی به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.
فرودگاه بین المللی دبی ،‌سال 2013 پذیرای 66 میلیون و 400 هزار مسافر بود و قرار است این رقم تا سال 2020 به بیش از 100 میلیون نفر برسد.
این فرودگاه جزو مهم ترین فرودگاه های جهان محسوب می شود و مرکزی بین اروپا و آسیا است .
این امیر نشین دارای دومین فرودگاه به نام فرودگاه بین المللی آل مکتوم است که اکتبر 2013 بازگشایی شد . پیش بینی شده است که این فرودگاه ظرفیت بیش از 120 میلیون مسافر را در سال داشته باشد .
شرکت هواپیمایی امارات مستقر در فرودگاه بین المللی دبی سال گذشته 44 میلیون و 500 هزار مسافر را جابجا کرد درحالی که این رقم سال 2012 ،‌39 میلیون و 400 هزار تن بود.
این شرکت گسترده ترین ناوگان ایرباس های ای -380 و بوئینگ 777 را دراختیار دارد و هواپیماهای آن به 146 شهر در 83 کشور جهان مسافر جابجا می کند.



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: بخش هواپيمايي دبي تا سال 2020 يک سوم توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

فروشگاه فضایی زير آب سونی در دبی

 
 
 

 

فروشگاه فضایی سونی زیر آب ساخته می شود
 
گروه آی تی «تیتر یک»: این فروشگاه مفهومی زیرآبی میزبان نخستین نمایش فناوری در عمق چهارمتری آب تاکنون است. سونی‌موبایل قصد دارد مجموعه کاملی از گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لوازم جانبی ضدآب Xperia را در معرض نمایش بازدیدکنندگان و مسافران تور دبی گذاشته و تجربه آزمایش آنها در زیر آب را به بازدیدکنندگان دهد.
 
اسپیروس گوستیس، مدیرکل بازاریابی Sony Mobile خاورمیانه و آفریقا در این خصوص گفته: « Sony Mobile همواره به داشتن طراحی برازنده و ممتاز شناخته شده است. ما می‌خواستیم با فروشگاه Xperia Aquatech فناوری پیشگام ضدآب Sony را در دستگاه‌های هوشمندش به شیوه‌ای فراموش‌نشدنی پیش روی میهمانان و هواداران قرار دهیم که هم بسیار چشم‌نواز باشد و هم احساساتشان را برانگیزد.»
ساسان سعیدی مدیرعامل FP7 دبی به نمایندگی از تیم طراحی این فروشگاه نیز گفته است: «ما همیشه از داستان پرمایهٔ Sony Mobile و تنوع نوآوری که در محصولات این شرکت جای داده شده است، الهام گرفته‌ایم. فروشگاه Xperia Aquatech به‌گونه‌ای شکل گرفته است تا به‌طور کامل با عناصر زیر آب، جایی که در آن قرار خواهد گرفت، متناسب باشد و واکنش احساسی کسانی که آن را خواهند دید، برانگیزد.»
 
FP7 دبی، آژانس تبلیغاتی منطقه‌ای Sony Mobile است که طرح مفهومی فروشگاه Xperia Aquatech را ارائه کرده است. این فروشگاه قرار است در دوازدهم آذرماه در کنارهٔ ساحل دبی افتتاح شود و به مدت سه روز باز خواهد بود. فروشگاه Xperia Aquatech میزبان تعدادی از بازدیدکنندگان خوش‌شانس خواهد بود از برندگان مسابقهٔ بازدید از این فروشگاه گرفته تا افراد بسیار مهم و نمایندگان تعدادی از رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی.


:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: فروشگاه فضایی زير آب سونی در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

آغاز طولاني ترين مسابقه فوتبال در دبی

36 ساعت بازي بدون توقف

 
 
 



طولانی ترین مسابقه تاریخ فوتبال از دیروز در شهر دبی امارات آغاز شد.
به گزارش الکره ، این مسابقه با هدف ثبت در کتاب رکوردهای جهانی گینس و ايجاد جاذبه براي مسافران تور دبی ، برای مدت 36 ساعت ادامه خواهد یافت و 1260 بازیکن از کشورهای مختلف به تدریج وارد بازی می شوند.
طولانی ترین مسابقه فوتبال تا بامداد 10 آذر ادامه خواهد یافت.هر تیم توسط چندین مربی هدایت می شود و چند داور قضاوت بازی را ادامه خواهند داد.



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: آغاز طولاني ترين مسابقه فوتبال در دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

رالي دبي - العطيه قطري در آستانه هشتمين قهرماني

راننده مشهور قطری در آستانه کسب هشتمین قهرمانی پیاپی در رقابت های رالی دبی - مرحله ششم و پایانی رالی خاورمیانه - قرار گرفت.
به گزارش الکره ، رده بندی کلی این رقابت در پایان روز دوم (مرحله ویژه نهم) که 
در بیابان های حدفاصل دبی تا شارجه برگزار شد به شرح زیر است :
1- ناصر العطیه از قطر - تیم فورد فیستا 1:29:13:02 ساعت
2- شیخ خالد القاسمی از امارات - سیتروئن دی اس تری 11:08 ثانیه اختلاف
3- عبدالعزیز الکواری از قطر - فورد فیستا 2:49:01 دقیقه اختلاف 
در رالی خاورمیانه كه بسياري از مسافران تور دبی هم بازديدكننده آن بودند  محمد بن سلیمان از امارات با 14 قهرمانی رکورد دار است و ناصر العطیه قطری با 9 قهرمانی و سعید الهاجری از قطر با 2 قهرمانی دوم و سوم هستند.
ممدوح خیاط و عبدالله بخاشب از عربستان ، حمد الثانی و مسفر المری از قطر و خالد القاسمی از امارات هر کدام یک بار قهرمان شده اند.



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: رالي دبي - العطيه قطري در آستانه هشتمين قهرماني ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

صنایع بوشهر درنمایشگاه ساختمان دبی

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر روزیکشنبه به نقل ازمهدی صفوی افزود: نمایشگاه دبی که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان درخاورمیانه است، از26 تا 29 آبان سال جاری با حضور بیش از دو هزارو747 غرفه دار از58 کشور و 74هزار و 385 شرکت کننده از 124 کشور با148 برنامه آموزشی رایگان در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد.

وی اضافه کرد: علاوه برمدیران واحد های صنعتی استان بوشهر، هیات هایی نیز از سایر استان های کشور دراین نمایشگاه حضور داشتند.

صفوی ادامه داد: براساس نظر کارشناسان بازديد كنندگان و مسافران تور دبی ، نمایشگاه امسال موفق ترین نمایشگاه The Big5 با بیشترین آمار بازدیدکننده، غرفه دار، سمینار، کنفرانس و قراردادهای تجاری بوده است.

وی گفت: همچنین سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان هم که همزمان با این نمایشگاه برگزار شد، آمار مشابهی را نشان داده است.

صفوی افزود: تیم اجرایی و مدیران واحد های صنعتی حاضر در نمایشگاه، غرفه داران و شرکت کنندگان ایرانی همانند سایر کشورها از این رویداد بین المللی ابراز رضایت داشتند و درهنگام برگزاری نمایشگاه مذاکراتی با تجار وبازرگانان کشور های مختلف انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهراظهارداشت: دراین دوره 9 شرکت ایرانی در فضایی به متراژ 129 متر مربع در قالب پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در زمینه لوله و پروفیل، پلی استایرن ساختمانی، ورق های ژئوستیگی، لوله و اتصالات و سرمایشی گرمایشی و شرکت های سیمانی از استان های مختلف کشور مشارکت داشتند.

وی هدف از حضور مدیران واحد های صنعتی در این تور را آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های ارائه شده و رقابت با سایر شرکت ها در نقاط مختلف دنیا عنوان کرد.



:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: صنایع بوشهر درنمایشگاه ساختمان دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

تجهیزات نیروگاهی مپنا در کیش

 

 

 

شرکت مپنااز سال 81تاکنون بااستفده از مهندسی معکوس/طراحی محصول ونوآوری مهندسان ایرانی موفق به ساخت تجهیزات حوزه انرژی شده است.

معاون تحقیق وتوسعه شرکت مپنا امروز درچهارمین همایش بین المللی وهشتمین همایش ملی مدیریت فناوری درجزیره کیش گفت:این شرکت سهم ویژه ای برای تحقیقات وهمکاری با مراکز پژوهشی کشور قائل است.

دکتر محسن حامدی خودکفایی وصادرات محصولات نیروگاهی را مستلزم افزایش بوجه های تحقیقاتی وحمایتهای مالی دولت از تحقیقات بنگاه های اقتصادی دانست وافزود:سهم بودجه تحقیقاتی کشور از تولید ناخالص ملی، کمتر از کشورهای ترکیه/هند وچین است.

وی گفت: در حالیکه سهم بودجه تحقیقات کشور از تولید ناخالص کشور 43صدم درصد است این مقدار برای ترکیه86صدم/هند81صدو چین یک و98صدم درصد است.

معاون تحقیق وتوسعه شرکت مپنابامرور بودجه های تحقیقاتی 50ساله کشور گفت:اگرمی خواهیم تولید فکرکنیم وخلاقیتهای دانشمندان جوان ایرانی را به کالای سرمایه ای تبدیل وتجاری سازی کنیم ،باید راهی بهتراز آنچه که در گذشته پیموده ایم را بپیماییم.

شرکت مپنا ، ۸۵درصد از ظرفیت نصب شده شبکه برق کشور، با بیش از ۵۶ هزارمگاوات و به ارزش قراردادی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار را مهندسی، تامین تجهیزات، احداث یا سرمایه‌گذاری می کند.

این شرکت ازآغاز تأسیس در سال ۷۱، ۱۰۰ طرح به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد یورو را در کارنامه خود ثبت کرده است. علاوه بر آن ۶۰ محصول گوناگون و ۸۵ نوع خدمات مختلف را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

چهارمین کنفرانس بین المللی و هشتمین همایش ملی مدیریت فناوری، با حضور كارشناسان و ميهمانان تور کیش و با موضوع 'نوآوری و تجاری سازی دانش و فناوری با تاکید بر نقش شبکه بنگاه های کوچک، متوسط، بزرگ و دانش بنیان10 و 11 آذردرجزیره ادامه دارد.



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: تجهیزات نیروگاهی مپنا در کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیمین

مسابقات كيش قابل مقايسه با ديگر مسابقات جهان نيست

مسترز فورنل اسپانیایی كه درزمره بهترين تنيسورهاي جهان است مسابقات فيوچرز كيش را ازنظر كيفيت، هماهنگي ، امكانات وبرنامه ريزي از بهترين مسابقات جهان دانست

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، مسترز فورنل اسپانیایی که پیش از این دررنكينگ جهاني درجايگاه ۲۳۶ تنیس‌باز برتر جهان قرار داشت موفق شد عنوان قهرمانی هفته یازدهم رقابت های بین المللی تنیس کیش را از آن خود کند.

 فورنل در بارسلونا علاوه بر اینکه یک بازیکن حرفه‌ای است در بخش مربیگری نیز فعالیت می‌کند و این بار برای نخستین بار با حضور در جزیره کیش در مسابقات بین‌المللی فیوچرز که در حال برگزاری است شرکت کرد.

وی در هفته اول مسابقات که هفته یازدهم رقابت ها در سال ۲۰۱۴ در ایران محسوب مي شود در بخش انفرادی و دوبل به همراه هموطنش قهرماني را از آن خود کرد.

فورنل با ابراز رضایت از نحوه برگزاری مسابقات اظهار داشت: برگزاری و سازماندهی مسابقات تا کنون بسیار خوب بوده و یکی از امتیازات این بازی ها برگزاری مسابقات در زمین های با کیفیت است. در سایر مسابقات در سراسر دنیا بازیکنان باید نگران محل اقامت، تغذیه و رفت وآمد باشند واين موضوع يكي از دغدغه‌های همیشگی بازیکنان است اما در کیش شرایط خوبي دراين بخش ها برای تنیسورها  و همچنين مسافران تور کیش كه به عنوان بازديد كننده حضور ميابند فراهم است.

تنيسور اسپانيايي افزود: من با وجود سابقه شركت دربسياري از رقابت ها چنین هماهنگي وكيفيتي‌ را در هيچ يك ازمسابقات كشورهاي مختلف ندیده بودم.

فورنل  ادامه داد: در اروپا هرگز چنین مسابقه‌ای با این شرایط پیدا نمی‌کنید. برگزارکنندگان مسابقات فیوچرز در اروپا چندان اهمیتی به بازیکنان نمی دهند و در اسپانیا چنین مسابقاتی برگزار نمی شود . البته من در مراکش هم مسابقه داده‌ام آنجا هم خوب بود اما قابل قیاس با کیش نیست و در این مسابقات امکانات رفاهی و تفریحی نیز برای تنیسورها فراهم است تا خستگی ۳ هفته ای مسابقات رفع شود.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان گفت:  با توجه به اینکه در این فصل شرایط جوی اکثر کشورها به ویژه اروپا بسیار سرد است کیش محل خوبی برای رقابت تنیسورها است به همین دلیل شاهد حضور بازیکنان خوبی در این بازی ها که به مدت ۳ هفته پیگیری می شود هستیم و با توجه به اینکه اینجا شرایط بسیار خوبی دارد به همه پیشنهاد می کنم تا در این مسابقات حضور يابند.



:: موضوعات مرتبط: تور کیش , ,
:: برچسب‌ها: مسابقات كيش قابل مقايسه با ديگر مسابقات جهان نيست ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1393 | نظرات ()